Easy and Simple

Alles over Makkelijk Studeren

Drie nieuwe functies voor de LinkedIn-pagina’s: hoe je betrokkenheid stimuleert

LinkedIn marketing wil de gebruiker een handje helpen. Naast de lancering van drie nieuwe functies, kondigt het netwerk ook tips aan over hoe bedrijven de betrokkenheid op hun LinkedIn-pagina’s kunnen vergroten. Het bedrijfsplatform deelt ook enkele eenvoudige adviezen over hoe ondernemers deze kunnen gebruiken om hun werknemers beter te bereiken.

Het zakelijke netwerk schrijft ook dat constante communicatie met medewerkers en potentiële klanten belangrijk is, zeker in tijden van de coronapandemie. Omdat de lockdown en de contactbeperkingen dit moeilijker dan ooit maken. De nieuwe opties voor de LinkedIn-pagina’s zijn:

  • Een producttabblad
  • Verhalen (inclusief swipe-up link)

Producttabblad en verhalen voor bedrijfsprofielen

Een belangrijke, gratis functie die toegankelijk is vanaf de pagina’s, is het producttabblad op LinkedIn marketing. Dit is uitgerold in december 2020. Het stelt bedrijven in staat om via LinkedIn marketing gebundelde producten en diensten op één pagina te presenteren. Desalniettemin betekent dit geen uitstapje naar social commerce op het bedrijfsplatform. Want hoewel producten kunnen worden bekeken via de producttab, is een aankoop niet mogelijk. LinkedIn gaf echter aan in de toekomst een “Services Marketplace” te willen uitrollen. Het is nog onduidelijk of het mogelijk zal zijn om producten of diensten af ​​te nemen via het platform.

De producttabbladen op LinkedIn

Een andere opties is het gebruik van verhalen op LinkedIn- pagina’s de mate van interactie kan verhogen. Omdat het populaire formaat al een tijdje een swipe-up link heeft. Hiermee kunnen bedrijven gebruikers naar hun website of gewenste inhoud leiden. Een goed beheerde LinkedIn-pagina is een eenvoudige manier voor bedrijven om in contact te blijven met potentiële klanten en hun eigen medewerkers. Inmiddels is het zakelijke netwerk uitgegroeid van een puur professioneel platform naar een digitale plek waar mensen steeds vaker hun privéleven delen. Het gebruik van hashtags op LinkedIn marketing is niet langer een taboe. De drie nieuwe features voor de LinkedIn Pages laten ook zien dat het platform nu veel mogelijkheden biedt om je eigen bedrijf uitgebreid te presenteren.