Easy and Simple

Alles over Makkelijk Studeren

Waarom zou je webcare uitbesteden?

Webcare is de verzamelnaam van alles wat met jouw bedrijf te maken heeft op online vlak. Het gaat hierbij niet alleen om je eigen website en social mediakanalen, maar ook over bijvoorbeeld fora waar mensen hun klacht over je bedrijf kunnen plaatsen of andere Facebookpagina’s waar mensen juist weer positief over je service zijn. Een heleboel ondernemers denken dit wel, maar webcare is niet te zien als een bijtaakje van iemand die dit tussendoor naast zijn gewone werkzaamheden kan doen. Als goedlopend bedrijf kun je je webcare uitbesteden aan een extern bedrijf, iets waar veel directeuren geen positief beeld bij hebben. Toch kan het uitbesteden van je webcare meer voor- dan nadelen opleveren. Loyalty expert DBF ziet webcare uitbesteden als iets goeds en heeft daarom aangegeven wat hiervan de voordelen zijn.

Meer dan een dagtaak

Veel directeuren kunnen denken dat webcare een simpele taak is die een werknemer even tussendoor kan doen, maar dit is een vertekend beeld. Webcare is niet alleen het controleren van de eigen website en social media, maar ook overal waar er maar over je bedrijf gesproken kan worden. En omdat nu bijna iedereen wel op internet zijn of haar mening geeft, kan je alleen al hiermee de hele dag zoet zijn. Als iemand dit erbij moet doen lijdt dit onder de eigen werkzaamheden. Vandaar dat het uitbesteden van webcare veel tijd en geld bespaart.

Persoonlijk contact

Een ander punt waar veel ondernemers tegenaan lopen is dat ze denken dat als een externe de webcare op zich neemt, de reactie onpersoonlijk worden. Integendeel. Omdat iemand anders de hele tijd met de webcare bezig is, heeft deze persoon de tijd om inhoudelijk te reageren. Er hoeft niets afgeraffeld te worden omdat er andere taken op de werknemer staan te wachten. 

Kwalitatief

Webcare uitbesteden doe je alleen naar professionele bedrijven. Deze bedrijven doen er alles aan om de webcare netjes te verzorgen. Je slaat bijvoorbeeld een enorm modderfiguur als je als erkend bedrijf constant taalfouten maakt. Externe webcaremedewerkers weten hoe ze moeten reageren en doen dit ook op een geordende manier. Voorkom deze en nog meer problemen met tijd, geld en kwaliteit door je webcare uit te besteden aan een extern bedrijf dat er echt de tijd voor neemt om jouw bedrijf online in een goed daglicht te zetten.